Dezvoltăm organizații prin oameni!


7 sfaturi utile pentru revizuirea eficientă a performanţei angajaţilor

 

Multe companii fac revizuirea performanţei angajaţilor în special la începutul anului. Aceste întâlniri au scopul de a rezuma ultimul an și de a stabili noi obiective pentru anul curent.

Dacă aceste întâlniri se desfășoară conform programei doar pentru "a-ţi face datoria", nu vei descoperi adevăratul potențial pe care angajaţii tăi îl pot oferi. Întâlnirile individuale cu angajații nu trebuie să decurgă astfel.

Revizuirile performanţei angajaţilor la începutul anului au sens şi sunt  eficiente dacă iei în considerare următoarele sfaturi:

 

  1. Atitudinea ta contează

Nu privi aceste întâlniri ca pe o responsabilitate enervantă: Trează-le în schimb ca pe o oportunitate de a discuta status quo-ul în profunzime cu angajatul tău, pentru a face schimb de idei și pentru a lua în considerare una şi alta.

 

       2. Alocă-ţi timp pentru ei

Chiar dacă timpul este scump, investeşte în aceste întâlniri, precum și în pregătirea lor. Dacă eşti sub presiune și eşti slab pregătit, atunci când vei vorbi cu angajații tăi, şi vei atinge doar punctele obișnuite -  întâlnirea va rămâne superficială şi de-abia vor ieşi la suprafaţă anumite observaţii noi.

 

  1. Ascultă-ţi angajaţii

Nu vorbi doar despre propriile impresii, ci, de asemenea, ascultă modul în care angajatul a perceput anul trecut. Încearcă să te concentrezi asupra a ceea ce ar putea fi schimbat în anul care vine. Există vreo activitate care ar trebui schimbată sau noi talente de care ar putea beneficia compania, etc.?

 

  1. Discutați despre oportunități de dezvoltare

Este de multe ori frustrant pentru angajați să rămână în aceeași poziție pentru o perioadă mai lungă de timp. Pentru a fi motivaţi angajaţii vor vrea să meargă înainte, şi să atingă obiective noi de carieră, și să îşi asume noi sarcini și să deţină noi domenii de responsabilitate.

Ia în considerare cu atenție, care este potențialul de care angajatul tău dispune, și mai presus de toate, ceea ce constituie următorul pas de dezvoltare. Acest lucru nu înseamnă întodeauna imediat un pas în carieră; este adesea un semn bun, dacă vei oferi opțiuni pe termen lung, cu oportunităţi de perfecționare și educație continuă, ca prim pas, de exemplu.

 

  1. Setează întâlniri cu angajaţii în mod regulat

Ceea ce poate părea de la sine înțeles, dar care nu este de multe ori pus în practică este feedback-ul regulat. În cazul în care diferența de timp între evenimente și întâlniri devine prea mare, amintirile lor se estompează, opiniile sunt uitate, și este aproape imposibil să le rezumi în mod eficient mai târziu. Din acest motiv, este important să vă întâlniţi în mod regulat, dar nu doar pentru a lua la rând toate succesele şi eşecurile într-o singură ședință.

 

  1. Ţine cont de personalitatea angajatului

Nu îi lua la grămadă, ci ia în considerare personalitatea fiecărui individ în parte. Dacă ai un sistem de evaluare al succesului / eșecului, atunci asigură-te că vei lua în calcul diferite tipuri de personalitate. Stabilirea obiectivelor și realizarea lor se ia în considerare întotdeauna individual. Folosind sistemul de evaluare o singură mărime care să îi cuprindă pe toţi, pentru toți angajații nu prea are sens și poate frustra unii angajați.

 

  1. Concluzionează rezultatele

Sumarizează întâlnirile și rezultatele în scris, astfel încât conținutul să nu fie uitat mai târziu și obiectivele noului an să rămână în centrul atenției, în orice moment. Acest lucru asigură că ambele părți au același nivel de informare și prioritățile pentru noul an se disting clar.

 

În concluzie: Revizuirea perfomanţei angajaţilor este cu siguranţă recomandată. Aceasta este singura cale prin care vei afla unde se situează angajații tăi, ce funcţionează bine și ce nu, și ceea ce îşi doresc. Dacă vei lua în considerare sfaturile de mai sus, atunci întâlnirile acestea vor servi şi la atingerea obiectivelor, nu doar la îndeplinirea unei sarcini.  

 

Îți dorim mult succes,

echipa persolog


 

PS: Dacă dorești să afli mai multe despre conducerea și motivarea angajaților, îți recomandăm următoarele materiale:

© persolog Romania 2017