Dezvoltăm organizații prin oameni!


Când fața noastră ne dă de golWomanSmiling

 

Îți sună familiar această situație: Te întâlnești cu o persoană care este foarte entuziasmată de job-ul ei, de felul cum se înțelege cu colegii de serviciu sau de ofertele de training excepționale - dar totuși rămâi sceptic? De ce oare?

Motivul pentru care se întâmplă asta, este că expresia facială nu se potrivește deloc cu ceea ce încearcă să îți transmită, chiar dacă acest lucru este valabil pentru o singură milisecundă. În limbajul tehnic, acest lucru se numește "comunicare non-verbală".

Cu cât înțelegi mai bine comunicarea non-verbală, cu atât îl înțelegi mai bine pe interlocutorul tău.

În acest articol voi demonstra că dezvoltarea abilităților conversaționale, de exemplu comunicarea ”verbală”, nu este suficientă, ci trebuie să lucrăm și la comunicarea non-verbală.

Fața noastră poate genera până la 7000 de expresii faciale diferite. Aceasta se poate numi un depozit de comunicare non-verbală ”ascunsă”.

Cu ajutorul caracteristicilor noastre faciale, transmitem semnale în mod continuu celor din jurul nostru. Totuși comunicarea verbală și non-verbală nu coincide întotdeauna, ceea ce rezultă nesiguranță sau neînțelegere.

Cei care învață să citească expresiile faciale învață să comunice mai eficient. Cele patru stiluri comportamentale - dominant, influent, stabil și conștiincios - pot fi recunoscute în trăsăturile faciale caracteristice.

În acest exemplu vă arătăm cum să identificați stilul comportamental dominant și stabil pe fața celuilalt:

  1. Dominant

Oamenilor cu stil comportamental dominant le place să fie deaspura lucrurilor, ei tind să îi controleze pe alții. Mai mult de atât, ei sunt foarte competitivi și nerăbdători să mute obstacolele din calea lor.Faces D man

Aceste tendințe de bază sunt accentuate de expresii faciale tipice: riduri verticale între sprâncene, buzele închise sunt caracteristice oamenilor cu tendințe dominante. Adesea, trăsăturile acestea sunt exprimate și prin sprâncene ridicate sau privire ațintită.


  1. Stabil

Oamenii cu stil comportamental stabil încearcă să îi complimenteze pe alții și speră să fie lăudați. Ei sunt capabili să recunoască dificultățile în avans și de multe ori cred cărezistența este inutilă.

Faces S womanLiniile ușoare, orizontale de pe frunte sunt caracteristice oamenilor stabili. Colţurile interioare ale ochilor lor tind să fie ridicate şi atente, sprâncenele lor cu toate acestea nu se mişcă deloc. Ochii zâmbitori dar
anxioşi accentuează în plus comportamentul stabil. Buzele uşor presate cu colţurile gurii puțin ridicate sunt indicatori suplimentari.


Fie că este vorba despre o discuţie de vânzări sau o conversaţie de recrutare: pentru o mai bună înţelegere, semnalele inconştiente transmise de interlocutorul tău pot fi esențiale.

De aceea e important să fii atent atât la mesajul verbal transmis de interlocutorul tău, cât și la expresia facială. Cum se exprimă şi cum se comportă? Care dintre tendinţele de bază le poţi identifica pe feţele lor?

Poţi, de exemplu, să observi riduri verticale sau orizontale pe fruntea lor? Astfel poţi obţine o impresie mai obiectivă, ceea ce te ajută apoi să îţi ajustezi comportamentul corespunzător. Comunicarea poate fi ghidată astfel spre orice direcţie dorită. Îţi dorim mult spor în aplicarea sfaturilor noastre!

echipa persolog

Vrei să înveţi mai multe despre comunicarea non-verbală? Citește cartea ABC-ul Personalității!

Cursuri pe acest subiect

Seminare zum Thema

© persolog Romania 2017