Dezvoltăm organizații prin oameni!

Două exerciții pentru gestionarea stresului

03.08.2018 0
Două exerciții pentru gestionarea stresului

Dirijarea conștientizării este o componentă cheie în managementul stresului.  Ea implică suprimarea gândului referitoare la situația sau evenimentul care provoacă stres, în scopul de a obține o oarecare distanță.

Imaginile mentale concrete şi gândurile pozitive sau neutre ajută oamenii să reducă factorii de stres interni sau externi.

Efectul rezultant este observarea declanşatorilor de stres dintr-o altă perspectivă mult mai distantă.  Dar cum putem integra  într-un mod activ dirijarea conştientizării în rutina noastră zilnică? Aici sunt 2 exerciţii care te pot ajuta:


Dialogul interior pozitiv:

“Nu voi putea niciodată să fac asta” sau “Nu mă descurc” sunt gânduri tipice ce vin în minte în situaţii stresante. Dialogul interior pozitiv este o metodă de auto-influenţare pozitivă şi de stimulare a gândirii constructive.

Dialogul interior negativ trebuie să fie identificat în proces, în timp ce dialogul interior  necesită  “monitorizare” activă.  Convertirea gândurilor negative în gânduri pozitive are un efect asupra atitudinilor şi discernământului unei persoane.

Dacă reuşeşti  să îi convingi pe cei din jur, ca în mod constant să înlocuiască afirmaţiile negative gen: “Eu întotdeauna pierd”,  “Nicioadată nu am fost în stare să fac asta”  cu afirmaţii pozitive de genul: “Eu întotdeauna am pierdut , dar acum învăţ din propriile greşeli”, le-ai dat aşa o unealtă pentru auto încurajare. Astfel le va fi mai uşor să facă faţă unor situaţii neplăcute.

Totuşi,  monitorizarea gândurilor  necesită practică. Un alt exerciţiu ajutător are legătură cu întreruperea unui şir de gânduri.


Spune stop gândurilor negative

În acest exerciţiu putem învăţa să  blocăm în mod eficient gândurile negative şi stresante pentru scurte perioade de timp.  De vreme ce un gând negativ şi nedorit ne vine în minte, va trebuii să spunem “stop” cu voce tare dacă este posibil. Apoi trebuie să căutăm  altceva pe care să ne focusăm pentru a stimula gândurile neutre sau pozitive. Fiind prins într-un şir de imagini negative înseamnă să pierdem controlul asupra propriilor gânduri şi astfel să ne producem singuri stresul mental.

Începe să practici să spui “Stop” gândurilor negative.  Închide-ţi ochii şi concentrează-te intenţionat asupra unui gând îngrijorător. După o vreme  strigă tare  şi răspicat : “STOP” şi  bate din palme. Acesta opreşte în mod abrupt gândurile negative pentru o perioadă scurtă, permiţând ca situaţia să fie observată de la distanţă.  Cu puţină practică,  încurând vei putea să realizezi această “batere din palme” doar la nivel mental.

Încearcă aceste exerciţii de unul singur, iar apoi recomandă-le şi altora.

 

Articol preluat de la Persolog Germania, www.persolog.de


Vrei să afli nivelul tău actual de stres, factorii stresori și reacția ta sub presiune? Ai nevoie de strategii personalizate pentru reducerea stresului și gestionarea lui într-un mod productiv? Descoperă Profilul de Stres persolog!

 

Ești trainer, coach sau practician HR și cauți un instrument și un training în domeniu pe care să-l oferi altora?  Te invităm la următoarea Certificare în Modelul de Stres persolog!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole:

Ordinea nașterii afectează personalitatea?

03/08/2018

Știai că ordinea nașterii are o influență asupra personalității tale? Nucleul de bază al personalității noastre este constant, dar există unele părți care sunt influențate de mediu, în special de cel în ...Vezi mai mult

Cum îi poţi convinge pe clienţi cu ajutorul personalităţii tale

02/08/2018

Dacă vrei ca oamenii să adopte o anumită idee, trebuie să-i convingi. Acest lucru este valabil în egală măsură pentru trainerul care organizează un seminar, pentru specialistul în resurse umane ...Vezi mai mult

Ce îi determină pe oameni să cumpere? 8 motive pe care trebuie să le cunoști

02/08/2018

Pentru ca reclama ta să fie într-adevăr un succes, ar trebui să știi în mod exact ce îi determină pe clienți să ajungă la decizia de a cumpăra. Aceasta este esențial ...Vezi mai mult