Editură. Academie. Consultanță HR

1

Prin ce este unic Modelul de Personalitate persolog?

Model de comportament situaţional

Modelul de Personalitate persolog® descrie comportamentul individului. Kurt Lewin (1890-1947) descrie comportamentul ca fiind o funcţie a personalităţii şi a mediului. Exprimându-şi ideea în termeni matematici, Lewin, un pionier influent al psihologiei sociale, a definit comportamentul ca B = f (P;E). În contrast cu moduri de gândire, motive, valori sau emisfera dominantă a creierului, aşa cum sunt folosite de alte instrumente, comportamentul este unul observabil şi schimbător. Astfel comportamentul observat poate fi un punct de pornire pentru dezvoltarea personalităţii. Cum se comportă o persoană depinde de mai mulți factori: stilul de personalitate de bază şi mediul în care persoana activează. De exemplu, un director se comportă diferit cu angajaţii săi faţă de cum se comportă cu un copil acasă. Concluzii cu privire la comportament, pe baza unui chestionar, pot fi aşadar făcute doar pentru situaţii specifice şi nu asupra comportamentului general al unei persoane.


Focalizare dezvoltată pe acţiuni

Examinarea critică de sine şi al propriului comportament este doar primul pas într-un proces de schimbare în stil autodidact. Bazat pe analiza obţinută cu ajutorul chestionarului, modelul se focalizează la fel de bine pe percepţia conştientă a comportamentului altor persoane. Oamenii îşi pot adapta deci propriul comportament în funcţie de stilul comportamental al altor indivizi. Folosind dimensiunile comportamentale de bază - dominant, influent, stabil şi conştiincios:

  • agenţii de vânzări şi consultanţii se pot pregăti mult mai bine pentru a interacţiona cu clienţii şi îşi pot adapta propriul stil comportamental la stilul clientului.
  • directorii îşi vor putea conduce angajaţii nu doar într-o manieră situaţională, ci şi într-una individuală
  • membrii echipelor pot colabora mult mai bine deoarece fiecare este conştient de stilul comportamental al celorlalţi membri, ceea ce alţii consideră că este important şi felul în care îşi pot atinge obiectivele comune cât mai eficient.

Mai multă profunzime prin cele 7 trepte de interpretare

Profilul de Personalitate persolog® oferă două chestionare separate, diferite în conţinut şi metodologie. Aceste două chestionare permit o interpretare a fiecăruia dintre graficele rezultante. Ele oferă explicaţii detaliate cu privire la imaginea de sine publică, imaginea de sine personală şi imaginea de sine compusă. Imaginea de sine publică reprezintă aşteptări din partea mediului din punctul de vedere al persoanei intervievate. Imaginea de sine personală reflectă convingerile personale şi comportamentul sub presiune. Imaginea de sine compusă este o combinaţie a imaginii de sine publice cu cea personală şi reflectă suma comportamentului observabil. Pe baza acestor trei imagini, pot fi dezvoltate şapte trepte de interpretare concludente. Precizia interpretării este crescută datorită acestei diferenţieri, interpretarea oferind mai multă profunzime training-ului şi consultanţei.

Adaptabil şi uşor de folosit

Modelul de Personalitate persolog® este uşor de înţeles şi practic în aplicare, dar în acelaşi timp menţine o profunzime teoretică cuprinzătoare şi un fundament complex. Cele patru dimensiuni comportamentale, uşor de reţinut, se oferă pentru o aplicare rapidă în viaţa de zi cu zi. Aceste trăsături aduc o varietate largă de oportunităţi în dezvoltarea angajaților: abilități de leadership, training în vânzări, team-building, și alte programe de training, coaching şi recrutare-selecție.

Rezultate excelente de validitate şi fidelitate

Modelul de Personalitate persolog® este supus unei cercetări ştiinţifice continue. Din acest motiv, este unul dintre cele mai convingătoare modele care folosesc dimensiunile comportamentale dominant, influent, stabil şi conştiincios. Descoperirile celui mai recent studiu efectuat de Universitatea Koblenz-Landau, care implică 4300 de persoane, au fost încorporate în ultima versiune a profilului, crescând astfel puterea convingătoare a modelului la un coeficient de fidelitate de până la 0.95. Studiul, de asemenea a testat validitatea modelului, şi a obţinut rezultate la fel de bune . Validitatea modelului rămâne ridicată la nivel global prin adaptarea regulată în diferite limbi.

Gamă largă de materiale în format tipărit şi online

Pentru utilizarea Modelului de Personalitate persolog® vă punem la dispoziţie diverse materiale. Profilele sunt disponibile în 30 de limbi diferite, în formă tipărită şi online. Gama de materiale include manualul trainerului, programe de training, planificatoare strategice, liste de verificare, prezentări şi cărţi. Pentru completarea acestei game, există profile şi modele suplimentare, care de asemenea susţin procesul de dezvoltare a resurselor umane în diferite domenii: Managementul Timpului, Self-Leadership, Managementul Stresului, Dinamica Echipei, Recrutare-Selecție.

Dezvoltarea exclusivă a modelului de către Prof. John G. Geier

Modelul de personalitate persolog® a fost dezvoltat în anii 1960 de Prof. John G. Geier la Universitatea din Minnesota. Lucrarea sa este bazată pe observaţiile comportamentale obţinute de psihologul William M. Marston (1893-1947). Pe baza cercetării lui Marston, Prof. Geier a dezvoltat Modelul de Personalitate ca fiind un instrument non-clinic pentru schimbarea comportamentului. Multe modele folosesc dimensiunile comportamentale dominant, influent, stabil şi conştiincios. În timp ce aceste modele sunt bazate pe o cercetare ştiinţifică din anii 1970, persolog a colaborat cu Prof. Geier pentru a îmbunătăţi semnificativ modelul din punct de vedere statistic şi ştiinţific şi pentru a-l lansa pe piaţă.