Editură. Academie. Consultanță HR

10 strategii pentru Time Management de succes (2)

12.07.2019 persolog 0
10 strategii pentru Time Management de succes (2)

Seria continuă... (Prima parte a articolului o poți citi aici.)

6. Planifică-ți timpul liber

În mod conștient, planifică-ți perioade de inactivitate. Pur și simplu un timp liber în care să te relaxezi, să te odihnești sau să faci ceva ce îți place. E un timp în care îți iei gândul de la muncă.

Marchează-ți în calendar în fiecare zi timpul pe care vrei să îl rezervi pentru tine. Fie și jumătate de oră, întotdeauna e bine să fie trecut în agendă.

Dacă de exemplu, îți planifici ca vineri seara de la ora 19 să mergi la spa, sunt șanse destul de mari ca timpul acela să îl folosești corespunzător. Te vei încadra în program foarte bine cu activitățile. Vei face în așa fel încât la ora 18, cel târziu, să ieși din birou.

De asemenea, duminica trebuie să fie o zi de odihnă. Poți alege cum să o petreci, poate cel mai benefic cu familia, bucurându-vă de un timp împreună.


7. Evaluează-ți ziua

Obișnuiește ca la sfârșitul zilei în timp ce te relaxezi, savurând un ceai bun, să îți faci o evaluare a zilei ce a trecut. 

Ce înseamnă asta? Să verifici cât din ce ți-ai propus în ziua respectivă ai și reușit să duci la bun sfârșit.

Te va ajuta mult să îți dai seama dacă timpul tău a fost unul productiv sau nu. Vei reuși să vezi care a fost sarcina care ți-a produs cea mai mare bucurie și satisfacție sau cea care ți-a luat cel mai mult timp să o rezolvi. 

Acest exercițiu te va ajuta să îți îmbunătățești abilitățile de a-ți gestiona mai bine timpul și te va ajuta să îți formezi noi obiceiuri.


8. Folosește tehnica Pomodoro

Când vine vorba de realizarea unei sarcini, de multe ori ne putem lăsa distrași de tot felul de lucruri din jurul nostru: apeluri telefonice, social media, muzică, etc, care ne răpesc așa de mult timp.

Desigur, întotdeauna sunt metode și tehnici care ne pot ajuta să scapăm de cele mai frecvente distrageri, care ne împiedică să ducem la bun sfârșit o sarcină.

Tehnica Pomodoro a fost dezvoltată de către Francesco Cirillo și vine în ajutorul celor care au tendința de a procrastina. Alternanța dintre muncă și odihnă stă la baza acestei tehnici.

Cum funcționeză? În primul rând, listează-ți toate sarcinile mari și mici pe care trebuie să le exerciți. Lucrează la o singură sarcină pe rând și pas cu pas. Timpul de concentrare pe o sarcină să fie de 25 minute, iar după asta se ia o pauză de 5 minute.

Repetă procedura până obții un total de 4 pomodoros (total 2 ore). Ia, în final, o pauză de 30 minute. Tot ce poate să producă zgomot sau să te întrerupă din lucru, trebuie eliminat. Închide ușa biroului tău, dacă este necesar, pune telefonul pe silențios, închide e-mailul, pune pe mut notificările de la social media.

Acesta este sistemul de lucru Pomodoro. Crezi că te-ar ajuta? Încearcă! Timpul tău merită să fie fructificat din plin.


9. Învață să delegi sarcini

Un dirijor nu se presupune niciodată să cânte la fiecare instrument din orchestră.

La fel se poate aborda problema și în alte domenii. Dacă încerci să faci totul de unul singur, vei ajunge în cel mai scurt timp foarte obosit mental și fizic.

Faptul că nu poți delega, nu este întotdeauna o problemă de organizare, ci mai degrabă o problemă personală care se bazează pe atitudinile tale interioare.

Delegând într-un mod corespunzător, vei salva timp și vei crea mai mult spațiu pentru tine. Oamenii care nu au abilitatea de a delega sarcini, adesea sunt cuprinși de tot felul de frici. ”Ceilalți nu pot s-o facă la fel de bine ca și mine” – poate fi de multe ori afirmația pe care o folosesc.

Dar pot exista tot felul de frici. Frica că ar putea să apară o situație competitivă, frica de a pierde aprecierea celorlalți, frica de a fi descoperită o anumită slăbiciune, etc.

Totuși, abilitatea de a delega este foarte importantă în leadership. Pentru a atinge anumite obiective este nevoie să lucrezi cu ceilalți. Nu te vei pricepe întotdeauna să le faci pe toate și foarte bine, fizic nu ești capabil. De aceea, abilitatea de a delega este atât de importantă. Trebuie să înveți să te lași ajutat, ca să poți lucra eficient.

De ce ai vrea să delegi sarcini totuși? Iată câteva motive pentru care ar trebui să înveți asta:

  • Nu există creștere sau schimbare fără delegare;
  • Nu tu trebuie să le faci pe toate. Vei lucra împreună cu ceilalți pentru a obține succesul;
  • Procesul de delegare va crește încrederea de sine a colegilor, își vor da seama că sunt capabili de lucruri mai mari decât își imaginau;
  • Oamenii vor învăța unii de la alții, inclusiv tu.


10. Atinge-ți și păstrează-ți echilibrul

După lungi perioade de muncă, în mod conștient și voit ar trebui să te bucuri de un timp în care să te odihnești, cu scopul de menține un randament foarte bun în munca care urmează să o faci.

Permite-ți să ai zi de zi experiențe plăcute și relaxante, fără să te simți vinovat că pierzi vremea sau că ai putea face multe alte lucruri.

Ar trebui să ai cel puțin o experiență care să te relaxeze pe zi și care să te ”răsplătească” pentru toată munca pe care ai depus-o. Poate o plimbare în parc, care să te ajute să te detașezi de muncă și să îți clarifici gândurile. Altora le place să se relaxeze purtând discuții faine cu prietenii și familia.

Găsește acel ceva care să te motiveze și care să îți ofere energia necesară pentru volumul de muncă care te așteaptă.

Dar asta se poate aplica și pe termen mai îndelungat, nu doar zi de zi.

Poate există perioade din an în care programul tău este mult mai solicitant și e nevoie de tine acolo. După aceste perioade aglomerate, o săptămână de odihnă prinde chiar bine. Fără emailuri, apeluri telefonice sau alte lucruri legate de muncă, ci doar odihnă...


Îți dorim mult spor în gestionarea timpului tău și sperăm că aceste strategii te-au ajutat! Nu uita, timpul tău este precum un diamant, depinde de tine cum va arăta!

Sursa: persolog Time Management Profile


Ești trainer, coach sau manager? Dorești să îi ajuți pe cei din jur să-și gestioneze mai eficient timpul și să devină mai productivi?

Te invităm la Cursul de Certificare în Modelul Time Management persolog, care va fi susținut în limba engleză, de Viktoria Kulcsar și Peter Kulcsar, master-traineri persolog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole:

Nuanțele stilului comportamental Influent

05/12/2019

La crearea Modelului de Personalitate DISC, John Geier s-a bazat pe cercetările lui William Marston. Conform lui Marston, personalitatea se poate defini prin patru factori de energie (motivații subconștiente). Pe ...Vezi mai mult

Spune-mi cu cine te aduni… ca să îți spun cine o să devii..

07/08/2018

„Relațiile personale reprezintă solul fertil din care provin toate avansările, toate succesele, toate realizările din viața reală.” - Ben Stein   Peste cinci ani vei fi exact ceea ce ești ...Vezi mai mult

Cum putem evalua și dezvolta personalitatea?

02/08/2018

Dezvoltarea personalităţii a ajuns să fie unul dintre cele mai importante aspecte ale vieţii personale şi profesionale. Una dintre trăsăturile oamenilor de succes este aceea că îşi conştientizează pe deplin ...Vezi mai mult

Comandă de minim 200 lei pentru a beneficia de transport GRATUIT prin curier! Pentru întrebări sau suport contactează-ne la nr. 0747222521 (apel / SMS / whatsapp) Refuză