5 mituri despre managementul timpului

Am auzit cu toții atâtea păreri despre managementul timpului, care deseori sunt doar niște mituri sau convingeri fără niciun sens. Însă acum aș dori să dezbat și să demontez cinci dintre cele mai cunoscute mituri despre timp.

1. Timpul înseamnă bani

Ai da 10 ani din viața ta în schimbul unui milion de euro?!
Timpul înseamnă mai mult decât bani. Poți strânge și depozita banii, dar nu poți face același lucru și cu timpul. Totuși, nu contează cât de mult am nega noi, modul în care ne petrecem timpul ne ajută să ne atingem obiectivele (să dezvoltăm sau să batem pasul pe loc cu afacerea noastră). Din acest motiv nu ne place timpul mort, și visăm ca fiecare minut și oră să ne aducă un maxim de eficiență în munca noastră. Și totuși ce ne oprește de la asta?

2. N-am timp destul

În lumea noastră, care este într-o continuă alergare, acest “aș vrea să fi avut mai mult timp” trăiește în inima fiecăruia. Dar apoi… ne petrecem jumate de oră pe rețelele de socializare. Pe deasupra ne permitem și o pauză lungă de cafea. Sau ne încărcăm mintea cu sarcini nesemnificative (care nu sunt importante sau urgente). Să recunoaștem totuși, de cele mai multe ori timpul ne controlează pentru că nu suntem destul de disciplinați. De exemplu, în privința disciplinei: să acord  doar 10 minute pauzei de cafea sau să dau întâietate lucrurilor care sunt cu adevărat importante de rezolvat.

3. E imposibil să respect termenele limită

Felul în care ne gestionăm termenele limită este unic pentru fiecare. Unii își petrec prea mult timp cu detaliile și ajung să nu mai aibă destul timp la dispoziție, în timp ce alții au tendința de a schimba termenul limită spunând că au fost prea ocupați cu o sarcină mult mai importantă sau cu un client. Totuși unii sunt mereu pregătiți și termină proiectele la timp. Este important să vezi modul în care personalitatea ta influențează comportamentul în managementul timpului, să conștientizezi punctele slabe ale personalității și să îmbunătățești abilitățile tale în direcția aceasta.

4. Plictiseala e un lucru rău

Mulți privesc plictiseala dintr-un unghi negativ. Totuși ea are multe avantaje. Bineînțeles, nu la locul de muncă. Dar datorită tehnologiei pe care o avem la îndemână, aproape niciodată nu suntem plictisiți, chiar și așteptând la semafor sau stând la coadă. Plictiseala însă încurajează creativitatea, lăsând creierul nostru să se odihnească. În fiecare zi ar trebui să găsim timp în care să ne ”plictisim” pentru a permite creierului nostru să lucreze mai productiv în ziua următoare.

5. Nu pot merge în concediu

Precum plictiseala, concediul este considerat un lux pentru unii. Măcar că reîncărcarea regulată te ajută să stai sănătos din punct de vedere fizic și mental. O zi pe săptămână și un weekend de odihnă per sezon (fără a controla email-urile, chiar transmițând mesajul că nu ești disponibil) te va ajuta să eviți surmenajul, depresia și chiar boala fizică.

Bill Gates spunea că timpul e singura resursă care nu se poate cumpăra cu bani. Deci, dacă e atât de prețioasă ar trebui să înveți să o gestionezi cât mai bine.

Nu oamenii așa ziși ocupați devin oameni de succes, ci acei care găsesc echilibrul între muncă și odihnă.

Scris de Viktoria Kulcsar, psiholog și trainer


Sfaturi de dezvoltare:

1. Învață să-ți gestionezi mai bine timpul cu ajutorul noului Profil de Time Management, un instrument de evaluare online cu bază științifică. Îți oferă un raport personalizat despre situația ta actuală, evaluează nivelul competențelor tale de management al timpului și îți arată ariile cu potențial de dezvoltare, oferind metode practice și strategii pentru a deveni mult mai eficient și echilibrat.  

2. Ești trainer sau coach și vrei să-ți ajuți clienții să-și gestioneze mai bine timpul și să-și crească eficiența? Participă la Certificarea în Modelul de Time Management – un program nou de instruire online (în lb. engleză), unde vei obține cunoștințele necesare și licența persolog. Vei primi programe de training de managementul timpului ”la cheie”, pe care le poți livra clienților tăi.

3. Citește cartea ABC-ul Personalității, care conține un întreg capitol pe tema de management al timpului care este în strânsă legătură cu personalitatea ta: identifică tendințele tale, punctele tari și cele slabe bazate pe stilul tău comportamental și vei găsi mult sfaturi practice despre cum poți să te dezvolți.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *