Interviu cu Dr. John Geier, autorul Modelului de Personalitate DISC persolog®
Dr. John G. Geier (1934-2009), psiholog american și om de știință în domeniul comportamentului, a petrecut peste 40 de ani cercetând Profilul de personalitate persolog®. El este „părintele” modelului DISC, așa cum cunoaștem astăzi stilurile comportamentale. Munca sa continuă chiar și după moartea sa, fiind dezvoltată în prezent de compania persolog GmbH. Interviul realizat de Friedbert Gay în 2004, a fost unul dintre ultimele sale interviuri. Primiți cuvintele înțelepte ale unui om care și-a petrecut viața studiind comportamentul.
Friedbert Gay: Să privim în urmă. Cărui fapt atribuiți succesul Profilului de personalitate persolog®, care a fost utilizat de 40 de milioane de oameni din întreaga lume?
John Geier: Întrebarea dvs aduce în minte patru factori: curiozitatea, conflictul, schimbarea și credibilitatea:
În primul rând, curiozitatea. Întrebările fac parte din natura noastră umană: Cine sunt eu? Cum îmi pot face viața mai semnificativă? Ne străduim să ne asigurăm că fiecare utilizator al produselor noastre își recunoaște propriile posibilități și limitări. Cei care urmăresc anumite obiective în viața lor se iau în serios și sunt capabili să realizeze ceva care are sens în mediul lor social. Cu ajutorul termenilor oferiți de Modelul de personalitate, utilizatorii produselor noastre pot explora care este poziția lor și în ce măsură munca sau viața lor este productivă.
Conflictul apare atunci când nu suntem capabili să ne exprimăm clar. Dezacordurile pot fi depășite prin comunicare, iar termenii utilizați de modelul de personalitate oferă o abordare adecvată în acest sens.
Rezistența apare adesea în timpul schimbării. Acceptăm doar schimbările pe care le dorim. Modelul de personalitate ne ajută să ne articulăm nevoile într-un mod mai diferențiat.
Credibilitatea este un alt motiv pentru succesul Profilului de personalitate persolog® (D, I, S și C). Cercetarea științifică sistematică este o condiție prealabilă esențială pentru ca un utilizator al produselor noastre să accepte rezultatele obținute. Cu toate acestea, plauzibilitatea este, de asemenea, importantă, deoarece clientul dorește să spună: „Da, ăsta sunt eu”.
Friedbert Gay: Ce credeți că aduce modelul de personalitate (D, I, S și C) clienților trainerilor?
John Geier: Companiile sunt inundate de instrumente de testare și evaluare, dintre care majoritatea dau impresia că sunt cele mai bune. Acest lucru este fatal, deoarece singura constantă în viață este schimbarea. Produsele noastre sunt concepute în mod ideal pentru a permite clienților să se adapteze la condițiile lor de viață și de muncă care se schimbă frecvent. Un trainer bun evită discursurile lungi, vorbește cu clienții săi și îi ajută să descopere singuri ceea ce este potrivit pentru ei.
Friedbert Gay: Care sunt beneficiile Modelului de personalitate (D, I, S și C) din punctul dvs de vedere pentru traineri?
John Geier: Trainerii folosesc modelul pentru a sprijini angajații și managerii în comunicare. În fiecare zi apar două întrebări: Ce trebuie făcut și cum trebuie realizat? Cele două cuvinte – ce și cum – sunt punctul de plecare, deoarece clienții trainerilor trebuie să fie îndrumați să descopere îmbunătățiri, atât pentru ei înșiși, cât și în ceea ce privește organizarea muncii.