7 greșeli de evitat în procesul de angajare

Ai un post vacant în companie? Plasezi rapid un anunț de angajare, clarifici cerințele, citești CV-uri, scrii emailuri, începi discuții, faci o listă scurtă a candidaților…

În timpul procesului de angajare lista de sarcini a recruiterilor pare să fie fără sfârșit. Când sunt atâtea de făcut, pot apărea multe greșeli – deși nu ar trebui.

Am identificat 7 impedimente pe care ar trebui să le eviți în timpul procesului de angajare pentru a asigura succesul acestuia:

  1. Neconcordanțe în identitatea vizuală

Compania ar trebui să rămână consecventă atât în comunicarea zilnică, cât și în plasarea anunțurilor de angajare. Fiecare element, logo, stilul documentului, culorile folosite, etc. ar trebui să corespundă cu imaginea brandului și identitatea vizuală, care este folosită în general și poate fi recunoscută de către aplicanți. Concentrându-ne doar pe calificările necesare, fără a ține seama de formalități, poate constitui un impediment în calea întregului proces de angajare.

  1. Descrieri incomplete ale postului

Folosirea de fraze goale, care ar putea descrie orice domeniu de muncă scade eficiența procesului de angajare. Lipsa detaliilor în descrierea postului rezultă faptul că mulți candidați nu vor mai aplica deloc. Acest lucru nu ar trebui să te surprindă: nimănui nu-i place să cumpere ceva fără să verifice întâi.

  1. Ne mai auzim – probabil…

Candidații care primesc feedback foarte întârziat sau nu primesc deloc feedback cu privire la aplicația lor, foarte curând își pierd interesul pentru întâlnire sau pentru postul respectiv. Un astfel de comportament este perceput ca fiind nepoliticos și în același timp afectează reputația companiei.

  1. Interviuri fără plan

Interviurile prea lungi, nepregătite, nepunctuale pot rezulta îndepărtarea candidaților buni și pot avea un efect negativ asupra imaginii companiei. Instrumentele noastre, de exemplu, Profilul Comportamental sau Profilul de Percepere a Postului, pot fi de un real ajutor când vine vorba de structurarea interviurilor.

  1. Prezentarea nerealistă a companiei

Abține-te din a lăuda meritele companiei în mod exagerat. Este o alegere mai bună să prezinți în mod realist şi cuprinzător punctele tari și avantajele. Candidații pot folosi alte modalități pentru a afla mai multe informații despre companie.

  1. Angajare încheiată – hai să ne odihnim puțin

Un proces de angajare eficient şi sustenabil nu se termină când ambele părţi semnează contractul de muncă. Acest lucru ar contracara procesele interne și ar reduce șansele de reușită în integrarea candidatului. De aceea asigură-te că angajații noi sunt instruiți în mod corespunzător și primesc tot suportul de care au nevoie.

  1. Ignorarea feedback-ului

Pentru a păstra noii angajați pe o perioadă mai lungă, ar trebui să afli despre impresiile și opiniile lor după perioada de instruire. Discuțiile despre feedback-ul lor dau impresia că ești interesat de sugestiile lor de îmbunătățire și arată faptul că sunt luați în serios. Feedback-ul lor poate conține informații valoroase pentru selecția de personal, de aceea nu ar trebui să subestimezi importanța proceselor de feedback după angajarea noilor angajați.

Îți dorim mult succes în aplicarea sfaturilor!

echipa persolog

Dacă recrutezi/angajezi oameni și vrei să te asiguri că alegi persoana potrivită la locul potrivit, îți recomandăm o metodologie simplă și eficientă, bazată pe instrumente de evaluare științifice – vezi detalii aici!

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *