Cum să te promovezi ca profesionist pe Social Media
6 sfaturi pentru a începe promovarea online
Vrei să fii activ pe rețelele de socializare, dar nu ești sigur cum să începi? Ai făcut deja primii pași mici, dar parcă nu funcționează corect? Citește mai departe, deoarece vei afla 6 sfaturi practice pentru a începe promovarea ta ca trainer sau ca profesionist pe rețelele de socializare.
#1: cunoaște-ți audiența
Tot ce se aplică oricărei campanii de dezvoltare și marketing a unui produs se aplică și marketingului pe rețelele de socializare: cunoaște-ți audiența!
- La cine vrei să ajungi cu mesajul tău?
- Dorești să ajungi la clienții tăi existenți prin intermediul rețelelor de socializare și să păstrezi legătura cu aceștia? Vrei să câștigi clienți noi?
- Ce vârstă are grupul tău țintă?
- Ce probleme și interese au?
Află cât mai multe informații despre publicul tău țintă. Este util să-ți creezi acel profil de client. Dacă te gândești la un potențial client de-al tău, cum îl cheamă? Ce face? Ce vârstă are? Descrie portretul clientului tău ideal cât mai exact posibil. Pe de o parte, aceasta oferă o bază excelentă pentru a decide asupra unui canal de socializare și așa vei putea produce conținut care să se potrivească exact grupului tău țintă.
# 2: rămâi focalizat
Facebook, Instagram, LinkedIn, Xing, Snapchat, Tik Tok, … Există nenumărate posibilități. Următorul pas însă este deosebit de important: Focalizează-te! Înseamnă că la început selectezi doar un canal pe care îl vei utiliza. Află cât mai multe despre acest canal, ce funcționează și ce nu. Ce funcții ai la dispoziție? Numai când știi ce funcționează pe acest canal treci (dacă este necesar) la următorul.
Deviza „concentrează-te pe tine însuți” nu se aplică doar canalului, ci și subiectului tău. Dacă încerci să acoperi totul, în cele din urmă, nu vei acoperi cu adevărat nimic. Prin urmare, decide-te asupra subiectului pe care vrei să-l acoperi și mergi cu mesajul tău la persoanele care sunt interesate. De cele mai multe ori, nișele funcționează deosebit de bine.
# 3: creează conținut de calitate
Conținutul – ce este de fapt? Conținutul înseamnă conținut. Un conținut bun înseamnă că oferi clienților tăi valoare adăugată. Rezolvă problemele clienților tăi cu postările tale de pe social media. O greșeală fatală pe care o fac mulți oameni este doar să posteze ceva, dar care nu oferă nicio valoare adăugată. Pentru că, mai devreme sau mai târziu, cei care îți urmăresc pagina vor fi deranjați de postările tale și vor pleca. Nu posta doar poze cu tine, ci postări care oferă clienților tăi valoare adăugată specifică. Acesta este modul în care câștigi încrederea grupului tău țintă.
# 4: fă un plan
Fă un plan – asta înseamnă să îți definești în mod regulat ce dorești să postezi, cât de mult să postezi. Colectează idei de conținut, creează conținut, introdu un plan editorial prin care să știi când dorești să postezi, ce și dacă poți să le faci și în avans. Poți face acest lucru, de exemplu, cu Creator Studio de pe Facebook sau Hootsuite. Asta înseamnă că nu trebuie să-ți faci griji cu privire la postările noi în fiecare zi, totul este complet automatizat. Cu toate acestea, ar trebui să-ți aloci întotdeauna timp pentru a interacționa direct cu audiența ta. Dacă cineva comentează, dă like comentariului și răspunde la el. Dacă cineva îți scrie mesaje, răspunde cât mai repede la ele.
# 5: folosește uneltele gratuite
Există o mulțime de instrumente gratuite pe care le poți utiliza pentru a crea și planifica postări pe rețelele de socializare:
- Canva pentru a crea grafică
- Storrito să te ajute să planifici storries în avans
- Facebook Creator Studio pentru a gestiona platformele Instagram și Facebook
- Hootsuite
Merită să le încerci. Desigur, găsești și versiunea plătită a acestor programe, dar versiunea gratuită este adesea foarte ușor de înțeles și folosit, mai ales la început.
# 6: studiază cifrele
După ce începi, un lucru este deosebit de important: urmărește cifrele! Pentru aceasta, este important să te ocupi de cifrele cheie ale canalelor individuale de social media și să te gândești ce cifre poți utiliza pentru a-ți măsura obiectivele.
De exemplu, dorești să vină cât mai mulți oameni pe site-ul tău prin intermediul rețelelor sociale? Atunci aruncă o privire la postările care obțin cele mai multe clickuri. Dacă dorești ca mai mulți oameni să-ți vadă contribuția, atunci aruncați o privire la reach. Vrei să afli ce postare oferă o valoare adăugată excelentă pentru grupul tău țintă și de ce sunt interesați oamenii cu adevărat? Atunci aruncați o privire la ce postări distribuie, apreciază sau salvează cel mai mult. În acest fel, vei afla, pas cu pas, ce funcționează și pe ce să te bazezi exact la următoarea planificare.
În cele din urmă, cel mai important sfat: Începe! Cu siguranță este important să faci un plan în avans, dar nu trebuie să fie perfect! Vei ajunge cel mai departe dacă încerci lucrurile și dacă îți perfecționezi strategia pas cu pas.
Distrează-te postând și încercând!
P.S.: Dacă ți-a plăcut articolul și ai descoperit lucruri interesante, dă și tu un Share pe Social Media.
Sursă: persolog.de