Dacă ar fi să privim la companiile/organizațiile secolului XXI, vedem cum acestea au evoluat foarte mult și totul se învârte în jurul oamenilor. Am auzit cu toții vorba ”It's all about the people” și asta devine din ce în ce mai adevărat, deoarece talentul, abilitățile, cunoștințele, leadershipul devin avantajul competitiv de care organizațiile trebuie să dispună. De aceea, acestea trebuie să se asigure că implementează cele mai bune procese pentru a dezvolta potențialul maxim al oamenilor lor.
Cei mai mulți dintre noi știm că metodologia Agile este întâlnită în domeniul IT, dar câți dintre noi știm că aceleași principii se pot implementa și în alte departamente ale unui business?
Principiile care stau la baza acestei abordări sunt:
Acestea sunt în mare câteva dintre principii. Rezultatele implementării acestei metodologii însă se pot vedea doar în timp.
Așa că pornind de la abordarea acesteia în domeniul IT de la dezvoltarea de software, putem oare să aplicăm aceleași principii și în HR? Începem prin:
Întâi de toate să definim cam cum ar arăta acest proces în HR: abilitatea de a crea și a de a răspunde la schimbare cu scopul de a reuși într-un mediu turbulent și nesigur.
Principiile Agile sunt cele care stau la baza învățării continue, achiziția de talent continuu și a proceselor transparente care determină organizația să atragă, să dezvolte și să păstreze talentul uman în secolul XXI.
Abordarea Agile în HR e puțin diferită de cea tradițională. Aplicând principiile ei, în timp, o organizație devine mai rezilientă și mai pregătită pentru dificultățile care pot apărea.
În Resurse Umane, metodologia Agile se poate transpune astfel:
Practicile cele mai întâlnite în Agile sunt:
1. Scrum - prima și cea mai importantă practică a metodologiei Agile; termenul provine din sportul rugby. Acesta se referă la strângerea jucătorilor înainte de a intra în joc. Astfel, la fel cum se procedează în rugby, toată echipa se adună pentru o scurtă ședință dimineața pentru a stabili fiecare ce are de făcut și pentru a avea o viziune clară asupra sarcinilor care trebuie duse la bun sfârșit sau dacă sunt sarcini care trebuie ajustate.
2. Sprint - cea de-a doua practică care de obicei constă în desfășurarea unui proiect timp de 1-4 săptămâni cu scopul de a-l accelera și de a-l trece în următoarea etapă. Această practică are ca scop să soluționeze fiecare problemă pe rând, ceea ce înseamnă că dacă o echipă și-a propus să finalizeze un proiect, în sprint se vor ocupa doar de acel proiect.
3. Kanban - provine din japoneză și pe scurt se referă la importanța unui to-do list ca instrument de project management și se împarte în 3 categorii: ”to do”, ”in progress” și ”done”. Are scopul de a ajuta angajații să vizualizeze mai ușor sarcinile și să le rezolve în funcție de importanță și urgență.
Metodologia Agile deși a pornit din domeniul IT, poate fi foarte ușor de adaptat și în alte departamente. Aceleași principii se pot aplica oriunde și rezultatele se pot vedea clar în timp.
Organizația ta adoptă astfel de practici? Crezi că ai vedea o schimbare reală folosind această metodologie?
Surse:
Ce tipare de gândire te sabotează? Există o mulțime de neînțelegeri cu privire la statutul de antreprenor. Nu este întotdeauna ușor, iar capcanele sunt adesea la pândă. Din fericire, multe ...Vezi mai mult
Suntem atât de diferiți. Fiecare reacționăm în felul nostru atunci când ne confruntăm cu o situație. Putem avea trăsături și reacții asemănătoare, dar niciodată nu vom fi identici. Fiecare are ...Vezi mai mult
Comunicarea este cheia succesului, fie că vorbim de o companie sau de oameni în general. Deși de mici învățăm cum să vorbim, mulți oameni nu au abilitatea de a comunica. ...Vezi mai mult
Livrăm în 1-2 zile. Comandă de minim 199 lei și ai transport GRATUIT! Oferim suport pe chat sau la nr. 0747222521 Refuză
Lasă un răspuns